Thursday, March 12, 2009

SMS

Ini SMS sahabat saya Ir. Haji Kasim Muhamad kepada sahabat saya yang lain, Jimadie: “Sdr, Jimadie, selama ini saya agak yakin dgn ketelusan Malaykini. Rasanya rasa hormat saya kpd media tuan menurun dgn angka perarakan anti ppsmi pd 7 mac yg lalu. Msiakini memilih utk berbohong dgn angka sebenar. Msiakini hanya sbt 8 ribu. Ada pihak menyebut bahawa angkanya tdk kurang 150k. How come? Mana ketelusan. Msiakini jg seolah2 menyokong kaedah pendidikan yg jelas mau membodoh2kan anak2 bangsa yg miskin? Ppsmi is beyond the issue of “for or against English as a language.” It is abaout ensuring that the general masses are not deprived of the capability/ability to acquire the knowledge and skill needed in order to become trained citizens of the future. Apa guna berair petah cekap/berdebat dlm bahasa inggeris tapi otak tak ada isi? Berapa ramai parking attend yg fasih inggeris. Ada jg doctor yg tak pandai berpidato. Tpm kata gitu, bkn saya. Tgk ucapannya dlm pidato antarabangsa. Mohon faham isunya. Tak ada siapa dlm gmp yg nak buang bahasa inggeris ked lm longkang. Cina yg tak ada akar Mandarin takut pd bahasa ibunda. Bos2 u gitukah? Buta mandarin lantas benci@gerun dgn bahasa Ibunda, lalu puja bahasa Inggeris. Gitu? Tk. Harap2 saya salah. “(11 Mac, 2009 - 07:11:54pm)

No comments: