Friday, October 21, 2011

MENONTON MUZIKAL

Petang ahad 9 Oktober, saya pun menonton sebuah muzikal yang ditulis oleh banyak surat khabar tanah air sangat bagus. Saya sudah lama tahu tahap pemikiran picisan wartawan hiburan surat khabar tanah air. Tak percaya dengan satu pun daripada sekian tulisan yang banyak tersebut.

Saya gagahkan juga untuk menonton kerana meraikan seorang guru saya yang datang jauh dari Kelantan. Lebih 23 tahun lalu, kami pernah menonton "Si Bereng-Bereng" karya Khalid Salleh sempena Minggu Sastera di DBP. Lebih 20 tahun dulu juga, saya pernah mengikutnya menonton "Ozon" karya, arahan dan lakonan arwah Arifin C. Noer di Kuala Terengganu. Dan lebih 11 tahun lalu, kami terserempak di Auditorium DBKL selepas menonton "Kereta Kencana" arahan dan lakonan arwah WS Rendra dan isterinya.

Sebelum menonton kami minum di kafe Istana Budaya dan selepas menonton, saya menghantarnya pulang ke rumah anaknya di Bandar Baru Sentul. "Muzikal memang begitu sifatnya, untuk hiburan." Beberapa hari sebelumnya, saya ada menerima beberapa sms kawan-kawan saya yang menonton: "Saya rasa dia tak sesuai bawa watak tu. Sebab macam perasan muda sangat-sangat. Pastu style dia buat manja-manja tu macaam tiru Nicole Kidman dalam Moulin Rougue." Sms yang lain: "Menghiburkan. Simple dan nice. Tapi tak best tengok sorang-sorang. Ade geng baru boleh enjoy the show. anyway tq belanja". Ada banyak lagi sms, biar saya delete sajalah.

Saya tak nak tulis apa-apa pun pasal muzikal ini. Saya tak ingin menghukum!

1 comment:

bed : said...

macam kenal je komen tu :)
hehehe.
apa-apa pun terima kasih ye En. Emi :)