Thursday, November 1, 2012

KALAMS

Saya sangat tertarik dengan buku ini kerana berjilid kulit keras tetapi sangat ringan dan isi kandungannya yang sangat menarik. Saya berhenti lama, buat-buat bercakap dengan Sales Manager DOGUS, Ilhan Balta pencetak buku tersebut. Anuar Manshor dah bergerak ke hadapan untuk menapak ke gerai yang lain, tetapi dia macam faham bahawa saya berkenan sangat dengan buku ini. Saya beleklah segala macam buku yang dipamerkan, dan mula "olok-olok" bertanyakan harganya. Dia merenung muka saya, dan dihulurkan buku ini pada saya, "Hadiah untuk anda!"

"This book of "Kalams" is a present-day continuation of an ancient tradition of the use of metaphors, parables and edifications for image-bearing expression of fundamental principles of faith of various world religions. Cited as example may be numerous fragments from texts of Far-Eastern religious systems, Old and New Testament and the Kuran.

Penulisnya diiktiraf dengan lebih 100 anugerah. Prof. Dr. Farhad Mirza is the Academician of the Academy of History of Azerbaijan, a member of the Writers Unions of Azerbaijan, the Russian Federation and Eurasia. Dia dikenali sebagai 'philosopher and thinker, author of devine kalams, mutakallim...." Pada bulan Januari 2012 beliau telah dianugerahkan "Man of Science and Culture" in Europe. 

2 comments:

Norziati Mohd Rosman said...

Sungguh bertuah :)

Rahimidin Z said...

Dia kenal...tengok muka mamak ni macam suka buku....